Na podvozju avtomobilov, ki imajo motorje z notranjim izgorevanjem, se nahaja sistem cevi, ki poskrbi za odvajanje plinov, zmanjšanje hrupa in nemoteno delovanje motorja. Gre za izpušni sistem, ki je dolg približno 3 metre in poteka od motorja do zadnjega dela avtomobila. Njegova oblika je sicer odvisna od motorja in tipa vozila, ne glede na to, pa je vsak izpušni sistem sestavljen iz različnih delov.
Med najbolj pomembnimi je katalizator, ki je namenjen zmanjševanju izpusta škodljivih snovi v izpušnih plinih. Za zmanjševanje hrupa, hitrosti in temperature plinov poskrbi izpušni lonec, ki se nahaja na zadnjem delu avtomobila, medtem, ko je ekspanzijski lonec namenjen širjenju plinov. Vse že omenjene dele izpušnega sistema povezujejo cevi, ki vodijo pline iz motorja ven v ozračje. Morda ima izpušni sistem za mnoge zgolj funkcijo blažilca hrupa, a bolj kot to, je pomembna njegova vloga za ohranjanje čistega okolja.
Kazalo vsebine
Zakaj odstranitev DPF filtra ni priporočljiva?
Čeprav so trdni delci (PM), ki nastajajo ob zgorevanju dizelskega motorja izjemno majhni, pa zaradi svoje zgradbe in sestave pomenijo veliko tveganje za človeško zdravje. Zato je DPF filter ključni filtrirni element izpušnega sistema, ki poskrbi, da ti delci ne pridejo v ozračje. Nekateri vozniki se zato pogosto spopadajo s težavami povezanimi z DPF filtrom, zato se pogosto odločijo za odstranitev DPF filtra, kar pa ni vedno najbolj pametna odločitev.
Zavedati se je potrebno, da gre pri odstranitvi DPF filtra za poseganje v elektroniko vozila, pri čemer se naloži nov računalniški program, kateri zavaja senzorje in izklopi opozorilne lučke za napake. Torej nam odstranitev DPF filtra v tem primeru ne reši problema, temveč se mu zgolj izognemo, kar pomeni, da se bodo trdni delci še vedno kopičili na satovju filtra. S tem postopkom nikakor ne delujemo v prid čistega okolja, dolgoročno pa to lahko pripelje tudi do poškodbe turbine.