Viličarji so vrhunska domislica, ki rešuje marsikatero zagato v skladiščih. V starih časih, ko viličarjev še ni bilo na voljo, je prihajalo do velikih problemov pri skladiščenju blaga v prostorih, namenjenih za ta namen. Zlasti zlaganje na kupe je bilo težavno in tudi precej nevarno. Za ta namen so se nekdaj uporabljali sistemi škripcev, ki so jih poganjali ljudje z lastno močjo. Tudi po iznajdbi pogonskih sklopov, kot je na primer elektromotor, je še vedno v glavnini za manjše kose delo potekalo ročno. Zato je bilo skladiščno delo včasih bistveno bolj naporno in utrujajoče kot danes. Skladiščniki so se večkrat priganjali do skrajnosti, zato so jih pestile mnoge težave s sklepi, kostmi in hrbtenico. To se je po navadi resnično poznalo šele v starejših letih, ko so se težave začele kopičiti ena na drugo.
Zato je po iznajdbi prodaja viličarjev stekla zelo hitro. Zlaganja na palete, primerne za viličarsko delo, je naenkrat postalo stalnica po vsem svetu. Tudi za zunanjo, terensko uporabo so viličarji postali zelo primerni, zato je prodaja viličarjev skokovito narasla in kmalu dosegla visoke številke. Terenski viličar za delo na prostem pa je postal bistveni del opreme predvsem pri firmah z veliko količino gradbenih materialov. Tako trdni produkti z opeko na čelu, kot tudi razsut gradbeni material, je kmalu našel svojo pot na palete, kjer je bil kot nalašč pripravljen za delo z viličarjem.
Mnogi uporabniki za terenski viličar si danes ne predstavljajo več dela brez njega. Nekateri kmetje se zaradi prihranka prostora in stroškov odločijo tudi za priklopni viličarski okvir. Z njim se lahko povsem običajni traktor priključi zraven in tako nastane nekakšen kombinirani terenski viličar s povsem primerljivo sposobnostjo dvigovanja bremen. Ima pa taka konfiguracija nekatere pomanjkljivosti, sploh kar se tiče natančnosti dviga in razvoza palet.